Post Image

Jak spełnić marzenie każdego przedsiębiorcy czyli stać się marką #1 wśród konkurencji? Na sukces firmy składa się wiele aspektów lecz by wyróżnić się na tle innych, podobnych działalności i zostać zapamiętanym przez odbiorców, potrzebny jest odpowiedni, a co najważniejsze – skuteczny, branding.

Branding to jedna z wielu technik marketingowych, której głównym celem jest zbudowanie oraz utrwalanie świadomości marki wśród odbiorców. To właśnie dzięki temu procesowi kojarzymy niektóre nazwy z konkretnymi produktami oraz potrafimy wyróżnić je na tle konkurencji. Przykładem brandingu może być skojarzenie, np. po haśle „samochód” nierzadko pomyślimy o konkretnej marce samochodowej, do której mamy pewien sentyment lub darzymy ją sympatią. Co więcej, myśląc o niej często mamy „przed oczami” jej logo, bądź inny jej znak rozpoznawczy.

Na branding składa się wiele elementów identyfikacji wizualnej, m.in.:

– unikalna i chwytliwa nazwa,

– oryginalne logo, kolorystyka,

– łatwe do zapamiętania hasło reklamowe,

– dobra, indywidualnie zaprojektowana strona internetowa,

– materiały poligraficzne.

Marka = człowiek?

Niezwykle trafnym porównaniem jest zestawienie marki z człowiekiem. Jesteśmy świadkami narodzin, rozwoju, dorastania i starzenia się wielu firm. Tak samo jak dla nas ważne jest pierwsze wrażenie, które wywrzemy na nowo poznanej osobie, tak w analogiczny sposób musimy przedstawić markę klientom – z jak najlepszej strony. Ważne jest, by ukazać jej oryginalność i odrębność, gdyż każda firma, tak samo jak ludzie, jest inna. Różnimy się nie tylko wyglądem, ale także charakterem. Tworząc markę chcemy „dać się polubić”, stworzyć autentyczną relację z klientem i współpracować z nim w czasie wszystkich etapów jej życia. By to osiągnąć, musimy odpowiednio wyrazić osobowość marki oraz wartości, którymi się kieruje. To wszystko po to, aby stać się najlepszym przyjacielem naszych klientów: tworzyć miłe skojarzenie i poczucie zaufania, przez które konsumenci będą chętniej kupowali nasze produkty lub usługi.

Opowieść czyli proces budowania wizerunku

Cały proces tworzenia wizerunku marki opiera się na potrzebach klienta oraz korzyściach wynikających z oferowanych przez niego produktów bądź usług. Przed jego rozpoczęciem warto zatem zbadać rynek – przeanalizować konkurencję oraz jej działania, a następnie określić: misję marki, wyróżniające ją cechy od konkurencji, grupę docelową, do której kierujemy nasz przekaz, wady i zalety oferowanych produktów itp.

Czy warto?

Efektem brandingu jest wykreowanie świadomości marki wśród klientów, a w tym zbudowanie relacji z klientem i skojarzeń z firmą, które mają wpływ m.in. na jego wybory i decyzje zakupowe. Inwestując w branding stajemy się przyjacielem naszego odbiorcy, któremu chętnie zaufa i często do niego wróci. Jest to niełatwy, lecz niezwykle opłacalny proces.

Pomożemy Ci zbudować wizerunek Twojej marki! Wspólnie stworzymy nazwę firmy, jej logo oraz spójną identyfikację wizualną. Opowiemy o twojej firmie i o produktach potencjalnym klientom. Zgromadzimy społeczność i utrzymamy z nią wartościowy kontakt.

Przykładem realizacji działań brandingowych jest m.in. nasza współpraca z agencją pracy SBA Flex.

Dla naszego klienta działającego na rynku międzynarodowym, stworzyliśmy unikalnego brand hero o imieniu SeBA. Rysunkowa postać, przedstawiająca typową osobę wyjeżdżającą za granicę do pracy, jest jednym z wielu znaków rozpoznawczych tej firmy. Pojawia się m.in. na scenkach rodzajowych nawiązujących do rzeczywistych sytuacji oraz na ofertach pracy z bazy ofert klienta. Wizerunek SeBy widnieje na materiałach poligraficznych BTL, przewija na profilach internetowych firmy, a także na eventach organizowanych dla naszego klienta.

Oprócz oryginalnej postaci, tworzymy linię materiałów poligraficznych – kalendarzy, ulotek, roll up’ów itd. Oczywiście wszystko z postacią brand hero. Nasza praca dla agencji SBA Flex to także kreacje reklamowe, produkcja gadżetów oraz pomoc w organizacji targów.

Następny wpis
Granica pomiędzy (krypto)reklamą, fake newsem a informacją w branży medycznej