Post Image

Prowadzenie biznesu bywa trudne – szczególnie, gdy firma nie przynosi oczekiwanych i zakładanych wyników czy zysków. W takiej sytuacji przedsiębiorcy dwoją się i troją, by osiągnąć satysfakcję, a nie zawód z prowadzenia danej działalności. Wpływ na poprawę wyników finansowych firmy mogą mieć działania marketingowe. Podczas szukania odpowiedniej metody ich wdrożenia, przedsiębiorcy często napotykają opinie mówiące o tym, że bardziej opłacalna jest współpraca z agencją marketingową od zatrudnienia specjalisty ds. marketingu na tzw. etat. To najlepsze, co mogą w takiej sytuacji usłyszeć – bo to prawda! Wspólna praca z agencją marketingową przy realizowaniu działań z tej dziedziny się opłaca. Dlaczego?

OSZCZĘDNOŚĆ PIENIĘDZY

Stworzenie działu marketingowego w firmie wymaga zatrudnienia wielu specjalistów, co wiąże się z ogromnymi kosztami. Współpraca z agencją marketingową daje Ci możliwość skorzystania z usług ekspertów z wielu dziedzin marketingowych, w tym projektantów, grafików, copywriterów czy specjalistów od pozycjonowania i social mediów. Koszty, które przedsiębiorca musi ponieść, zazwyczaj są rozliczane w formie ilościowej, a nie godzinowej. Płacisz więc za projekt i jego realizację, a nie za godziny pracy pracownika na etacie. Do tego warto również dodać kwestię szkoleń, edukacji pracowników oraz koszt narzędzi, co generuje dodatkowe opłaty. Marketing to praca na żywym organizmie – aplikacje, narzędzia i trendy stale się zmieniają. Bardzo ważne jest, by osoba zajmująca się tą dziedziną była w tych kwestiach na bieżąco. Decydując się na współpracę z agencją marketingową, masz do pomocy zespół wyszkolonych specjalistów.

OSZCZĘDNOŚĆ CZASU

Wymyślanie strategii marketingowych, kierowanie zespołem i wdrażanie planów jest czasochłonne. Współpracując z agencją marketingową przedsiębiorca może być pewny, że nakład pracy będzie odpowiednio rozłożony między specjalistów, tak by osiągnąć najszybszy i najlepszy efekt określonych działań. Bywa, że firmy decydują się na organizację większych przedsięwzięć, jakimi może być np. zaplanowanie eventu lub nagranie filmu promocyjnego. Oba projekty potrzebują dokładnego przygotowania – zarówno sprzętu, jak i specjalistów, a to wymaga uruchomienia sieci kontaktów, którymi często dysponuje agencja. Zlecenie organizacji takich działań agencji marketingowej zdecydowania skraca czas realizacji projektu i pozwala szybciej cieszyć się wspólnie uzyskanym efektem końcowym.

DOSTĘP DO NARZĘDZI I TECHNOLOGII

Agencje marketingowe mają dostęp do wysoko wyspecjalizowanych programów i technologii, które są niezbędne do skutecznego prowadzenia działań marketingowych. Dodatkowym atutem jest to, że specjaliści pracują z danymi narzędziami na co dzień, przez co posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie w ich wykorzystywaniu. Znajomość obsługi narzędzi marketingowych jest również pomocna w analizie realizowanych działań. Dzięki wnikliwej analizie wyników skuteczności, marketingowiec jest w stanie zaproponować wykorzystanie takich narzędzi i kanałów, które pomogą w osiągnięciu oczekiwanych efektów. Specjalistyczna wiedza pracowników agencji sprzyja maksymalnemu zwiększeniu efektywności podejmowanych przez firmę działań promocyjnych.

ŚWIEŻE SPOJRZENIE

Jeśli przedsiębiorstwo poprzednio podejmowało działania marketingowe, ale nie wie, dlaczego nie są one skuteczne, pomogą mu specjaliści z agencji marketingowej. Są oni w stanie obiektywnie spojrzeć na dotychczas realizowane przez firmę praktyki oraz wesprzeć w odpowiednim zaplanowaniu nowej strategii z uwzględnieniem ewentualnych błędów, których często trudno zauważyć będąc częścią własnej firmy.

Jak widać, współpraca z agencją marketingową się opłaca. Dzięki niej zaoszczędzisz nie tylko czas, ale i pieniądze. Co zyskasz? Doświadczenie, kompleksową obsługę marketingową, profesjonalizm i pełną znajomość branży. Warto zatem powierzyć realizację działań promocyjnych zespołowi specjalistów.

Karolina Bochenek
Social Media Specialist

Następny wpis
Sorry, liczy się story